7/23/2013 - Echo Test & Chemo Class (中文翻譯在下面)

 

Dr. Sharma ordered the Echo Test for me to check if my heart is strong enough to take the chemo medications that he ordered. Dr. Sharma said that since I am young and healthy (other than the cancer), he is going to be aggressive in treating my cancer by giving me strong medications. Anyways, to make sure my heart can take it, an Echo Test is required.  I met with Echo technician, Sandra Lu, in the early afternoon.  We had a good chat and Sandra even gave me her direct line if I have any questions or just want to talk. She is so nice. :-)

Right after Echo Test, Simon and I rushed to the cancer center for the weekly chemo class. I learned what I need to know for the chemo therapy including the side effects and all that good stuff. There are three medications I will use: Taxotere (chemo med), Pertuzumab (targeted med for HER 2+++), and Herceptin (targeted med for HER 2+++). 

 

I will have these three mediciations for 6 times and continue with only Pertuzumab and Herception for a year. Taxotere is the chemo med and killing all good and bad cells. Pertuzumab and Herceptin are targed meds and will only targe the Her 2 +++ cells to either kill the bad cells or block them from growing.

 

Side effects:

 

<Taxotere> Temporary decrease in blood counts such: as lower white count, lower platelets, and lower red cell, allergic reactions, fluid retention, hair loss, fatigue, odd sensations such as numbness, burning sensations, excessive tearing, rash, nail change, and muscle and joint aches 

 

<Pertuzumab> rash, hives, itching, red, swollen, blistered, and/or peeling skin with or without fever 

 

<Herceptin> heart muscle change, breathing difficulties, temporary decrease in blood counts such as lower white count, lower platelets, and lower red cells

 

===================================================================================================================

7/23/2013 - 今天要做心臟超音波檢查跟上化療課,除了得癌以外其他身體機能都很正常,所以醫生說他要使用非常強的藥物來把這個癌細胞給一網打盡,免得一開始用藥太輕,讓癌細胞有其他轉移或者開始有抗藥性!因為我的其中一個用藥會對心臟損害很大,為了確保我心臟夠強可以挺得住,超音波心臟檢查是很必要低!免得化療藥沒打完,我的心臟先陣亡啦!

 

今天下午跟心臟超音波師Sandra Lu見面,她人超好,我們整個檢查都是很輕鬆的談笑聲度過,她也在最後偷偷告訴我(一般技師是不允許告訴病人結果的),我的心臟很好沒問題,可以打標靶藥。太好啦!!!她也很同情我要走這麼一條漫長的抗癌路,也給我他辦公室專機號碼,要我有心是可以打電話給她聊聊!揪甘心內!!

 

做完心臟檢查就是回到癌症中心上化療課。今天上課的學員除了我一外還有一位年約四十的媽媽,我猜她應該也是乳癌。講課的是化療中心的護士,告訴我要用的三種藥還有副作用,還有一些重要的注意事項還有緊急聯絡電話,這堂課非常重要我跟Simon也學到很多知識。今天也知道我接下來要用的三種藥物:Taxotere (化療藥)歐洲紫杉醇,Pertuzumab(標靶藥物,台灣目前好像還沒核准所以沒有中文名字,不過此標靶藥物是專門給Her 2+++的病人專用),還有Herceptin(標靶藥物)賀癌平也是專門給Her 2+++的病人專用。

 

醫生說我需要用上述三種藥物做六次化療,第七次開始就只要用兩種標靶藥物持續一年之久。化療藥物是會殺光光全部的好壞細胞,標靶藥物是會尋找癌細胞進而殺死癌細胞或者阻斷癌細胞生長或者分裂。因為我是Her2 +++所以我想這兩種標靶藥物是要持續使用才可以達到效果!!

 

副作用:

 

<歐洲紫杉醇> 造血功能會下降造成白血球下降,抵抗力變差;過敏反應;水腫;掉髮;疲勞;手腳麻痺或者紅腫/痛;過度淚液還會造成眼睫毛掉落;起紅疹;指甲變化;還有肌肉痠痛。

 

<Pertuzumab> 紅疹;過敏;搔癢;起水泡;脫皮;還有可能發燒。 

 

<賀癌平> 損壞心臟;呼吸困難;還有造血功能下降。其中以對心臟毒性的副作用最為強大。

 

arrow
arrow

    PCHIU 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()