7/24/2013 - Power Port (中文翻譯在下面)

 

Today I am scheduled to do a small surgery procedure.  Power Port is a small device that will be put underneath my skin.  It will be used for chemo medications, blood drawing, various scans, and etc. Since chemo may possibly make the vein disappear, having a power port is a good way to keep one of the big veins connected throughout the treatment.  Dr. said because my breast cancer is on my left breast, the port will be put on my upper right chest area right below the collarbone.

Dr. Bradley Jackson, a radiologist, put in the new toy for me. I wonder how old he is becuase he looks so young.   The surgery only took about a hour and was done with local anesthetic only. I was able to hear the doctor and the X-Ray tech but couldn't see how the surgery was performed.  After the surgery, I was sent to the recovery room to rest.  The port area needs to be kept dry for a week.  I guess I will be doing a dry shower for a week. LOL! 
This port was put in just in time for my first chemo treatment tomorrow.

 

IMG_20130724_121438  Power Port - 人工血管            

1374721049247  Prep for the surgery - 害怕打針

 IMG_20130724_125458  I am ready                

1374721271034  Dr. Jackson

  1374721278673  Recovery & Hungry  - 我餓!            

  IMG_20130724_171919  My new toy - 我的新玩具

 

    

 ==================================================================================================================

7/24/2013 - 人工血管

因為明天要做第一次的化療,今天約好要裝人工血管。我在網路上爬過很多文,幾乎每個要做化療的病友都有裝人工血管。裝人工血管的用意就是要預防在做化療的過程中,血管因為化療藥物的關係而縮小甚至到消失不見,另外因為在治療過程中,除了注射化療跟標靶藥物以外,難免一直要抽血還有打顯影劑(照片子),所以裝上人工血管可以方便的抽血跟注射。雖然我一直對我手上粗大的靜脈血管感到自豪,不過還是凹不過醫生的要求,把這新玩具給裝在身上。因為我是左邊胸部發現乳癌,所以人工血管裝在右邊的肋骨下方,至於為什麼要裝在不同邊,醫生跟我說因為如果以後要做手術,那人工血管不會被影響到。那要是兩邊胸部都有乳癌的病友,人工血管又裝在哪勒?

Dr. Bradley Jackson是今天要幫我裝新玩具的醫生,醫生很年輕也很可愛,很多護士都很喜歡他,也很愛開他的玩笑。整個手術過程大約一個小時不到,我只有局部麻醉,所以可以聽到醫生跟X光師的交談不過看不到醫生是怎麼把玩具給我裝上的。手術完之後就被推到休息室休息,一個小時內就放行回家了。新玩具的傷口一個星期不能碰到水,我看我這禮拜就乾洗了!哈哈~

 

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    人工血管 Power Port 乳癌
    全站熱搜

    PCHIU 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()